Soutěžící musí projít třemi koly soutěže, v každém na ně čeká zadání webové aplikace od fiktivní firmy Teacher Digital Agency.
Aplikaci musí vytvořit a odevzdat. Aby postoupili do dalšího kola, musí jejich aplikace od pořadatelů získat více bodů než aplikace ostatních týmů. Hodnotí se jak funkčnost aplikace, tak UI/UX..
V tomto kole bylo hlavním principem ukázat, že opravdu dokážeme odevzdat alespoň jednoduchou webovou aplikaci.
Zadáním bylo vytvořit online vizitku lektora pro fiktivní firmu, která poskytuje doučování. Single-page vizitka měla být dynamická, tzn. že podle specifikace v URL se vybere z databáze lektor, který se zobrazí.
Frontend - Já jsem pracoval na frontendu, navrhoval UI/UX ve figmě a následně psal front-end kód.
Backend - Matyáš se staral o backend. Měl na starosti, aby aplikace opravdu fungovala.
Full-stack - Tom byl náš team-leader. Jako full-stack developer měl potřebné zkušenosti aby vše dával dohromady a kde jsme Matyášem nestačili, tam pomáhal.
Prvním kolem jsme hladce prošli (na 3. místě v celkovém hodnocení) a teď přišel čas se začít opravdu snažit. Naším úkolem pro toto kolo bylo pokračovat v rozpracovaném projektu z minulého kola a vytvořit k němu vyhledávání všech lektorů v databázi. Zároveň jsme měli přidat způsob rezervace lektorů, kdy si návštěvníci webu budou moci zamluvit hodinu v lektorském kalendáři. Proto bylo nutné vytvořit přihlašovací systém pro lektory. Nesměli jsme zapomenout ani na možnost exportování kalendáře pro lektory.
Celkově pro nás byla určitě nejtěžší rezervace lektorů. Dlouho jsme hledali řešení, jak rezervace vizualizovat. Poté co jsem už celý front-end naprogramoval, náš mentor (odborník, který našemu týmu poskytoval feedback k aplikaci) nám na schůzce sdělil, že takhle vizualizace rezervací lektorů vůbec vypadat nemá a máme ji celou přepracovat. Kvůli tomuto doporučení jsme nestačili dokončit veškeré prvky, které jsme původně zamýšleli.
I přes komplikace v předchozím kole se našemu týmu podařilo postoupit do top 20 týmů, které se zúčastní finále na Fakultě Informatiky MU v Brně.
Finále trvalo 3 dny, od pátku do neděle. Hlavní část byla v sobotu. Ráno nám bylo sděleno zadání a měli jsme 8 hodin na to jej převést do reality. Opět jsme měli vytvořit aplikaci s vyhledáváním a s možností vlastního doplňování do databáze. V průběhu dne jsme opět měli možnost konzultovat naši aplikaci s mentory, kteří k ní poskytli cenný feedback.
Ke konci dne jsme se opět ocitli v časové tísni a takřka v poslední minutě odevzdali fungující aplikaci. Zpětně jsme se shodli, že jsme věnovali příliš času UI design a spíše jsme se měli zaměřit na odstranění technických nedostatků.
Z toho důvodu jsme další den (v neděli) neočekávali výrazný úspěch. Když jsme uviděli jméno našeho týmu (gummy elephant) v seznamu postupujících do finálového kola (7 týmů), byli jsme upřímně překvapeni.
Nebylo ale času nazbyt. Naším finálním úkolem bylo odprezentovat naši aplikaci před porotou odborníků a před všemi ostatními účastníky a pořadateli. Samozřejmě jsme měli trému, ale nakonec se nám podařilo připravit prezentaci včetně argumentace vystoupit na stage. Našim úkolem bylo obhájit, proč by měli majitelé fiktivní firmy investovat právě do naší aplikace.
Zásluhou kvalitního představení a obhajoby našeho projektu jsme si vysloužili v dílčím hodnocení prezentace 4. místo. Celkově jsme se i díky této schopnosti umístili v soutěži na 6. místě z celkového počtu cca 150 týmů.
Odnesl jsem si opravdu hodně cenných zkušeností od kolegů i mentorů. Zároveň jsem dostal možnost vyzkoušet si jak vypadá proces tvorby webové aplikace pro velkou společnost.